თემატური გეგმები



N
თემა  და  მასში  შემავალი  საკითხები
. რაოდ.
 მისაღწევი  შედეგი
1.
ისმინე, სწავლის  მძებნელო
ილია- „სიტყვა  წინამძღვრიანთკარის  სამეურნეო  სკოლის გახსნაზე“(საერთო  ძირის სიტყვების განსხვავებული მნიშვნელობა)
დავით  გურამიშვილი-„სწავლა  მოსწავლეთა“(მსაზღვრელ-საზღვრულის ბრუნება)
5


2

2.
სიტყვით  საჩვენებელი  მაგალითი
სულხან-საბასოფლის  მაშენებელნი“,“ძალა  ერთობისა“, „უგუნური მცურავი“, „გლახაკი  და  ქილა  ერბო“, „კუ  და  მორიელი“,  „კაცი  და  გველი“,  „კეისრის  მაგისტროსი“,  „მოგზაურობა  ევროპაში“.
(თხრობის  ლაკონურობა).
ილია -„ჩვენი  ეხლანდელი  სიბრძნე-სიცრუე
მუხრან  მაჭავარიანი - „საბა
5





3

1
1

3.
რა  შეუძლიათ  ლექსებს?
ლადო  ასათიანი -„ვაჟა-ფშაველას  ნაამბობი“.
ომა  წიკლაური - „საფლავზე  მოვა  ლექსის  ხე“.
ტიციან  ტაბიძე - ‘რია-რია
ბესიკ  ხარანაული - „ლექსები
ანა კალანდაძე - „რა  ვარ?  სტვირი  ვარ.“
6-7

2

1

2
1

1

4.
ფანტაზიის  გაკვეთილი  ანუ როგორ  იწერება  ლიტერატურული  ზღაპარი
გურამ  პეტრიაშვილი - „პატარა  დინოზავრი
თეთრსულელა“(ჩართული,სხვათა  სიტყვა)
5

2

3

5.
თვალსაზრისი
იაკობ  გოგებაშვილი - „ბურჯი  ეროვნებისა
რანი  ვიყავით  გუშინ“(უნახავი  მოქმედების  გამოხატვა)
4
1

3

6.
ბალადა-  ლექსად  გადმოცემული  ამბავი
ხალხური  ბალადათავფარავნელი  ჭაბუკი“  (ნასახელარი  ზმნების  წარმოება)
5

32

7.
ხალხური  ლეგენდა-  პოეტური  შთაგონების  წყარო
ილია  „ბაზალეთის  ტბა“(სხვათა  ნათქვამის  გადმოცემა)
3

3

8.
კავშირი  ბუნებასთან
ვაჟა-ფშაველა - „ხმელი  წიფელი“ (შედარება,  ორი  სიტყვის  ერთად  ბრუნება).
იას  უთხარით  ტურფასა
ნიკოლოზ  ბარათაშვილი - „ცისა  ფერს“.
5

3

1

1

9.
სიმღერებად  ქცეული  ლექსები
ანა  კალანდაძე - „საქართველოო, ლამაზო“,
მედეა  კახიძე - „ჩემი  მიწის  სადღეგრძელო
მურმან  ლებანიძე - „“სამშობლო“. „ბევრს  არ  დაგპირდები
აკაკი  წერეთელი - „სულიკო
ვაჟა-ფსაველა-„სამეფოს  სიმღერა
დავით  გურამიშვილი - „დინარი“(ზმნისწინის ფუნქცია)
7

1

1

1

1

1

1
1

10.
წერილი
ნიკოლოზ  ბარათაშვილი - „წერილი  მაიკო  ორბელიანისადმი“,
სული  ობოლი
(პარონიმები, სხვატა  სიტყვის  გამოხატვა)
5

2

2

1

11.
ჩემი  ოჯახი
ნოდარ  დუმბაძე - „სისხლი“       (ფრაზეოლოგიზმები)
რევაზ  ინანიშვილი - „ჩიტების  გამომზამთრებელი“                   (ზმნის  საწყისი  ფორმების  დანიშნულება)
7

2
1

3

1

12.
ჩემი  სკოლა
რეზო  ინანიშვილი - „დამრიგებელი“  (რიცხვითი  სახელი არსებითის როლში)
მერაბ  ბერძენიშვილი - „ზარი“,  „დამნაშავე  დასჯილია“.   (ორი  სახელის  ერთად  ბრუნება)
7

2

2

1

13.
პოეზია  და მუსიკა
გალაკტიონი - „ეს  მშობლიური  ქარია“,  „ატმის  რტოო“,  „გაგონდება  თუ  არა“,  „მზეო  თიბათვისა“.( თანხმოვანთა  თანხმიერება)
6

1
1
1
1
2

14.



პოზიცია
ილია - „რა  გითხრათ,რით გაგახაროთ?“
ვაჟა - „ენა
რიტორიკული  შეკითხვა  და  შეძახილი
4
2

2

15.
მკითხველის  თეატრი
რევაზ  ინანიშვილი- „ტყის  შვილები
(ბოლომოკვეცილი  სიტყვები;საკუთარი  სახელი;ხმოვანმონაცვლე  ზმნების  დაწერილობა.)
5
2

1
1
1

16.
პერსონაჟის პორტრეტი -  ანუ  რატომ  აღწერენ  მწერლები  ადამიანის  გარეგნობას  და  მის  საცხოვრებელ  გარემოს.
ილია - „კაცია-ადამიანი?!“(ნაწყვეტები)
როგორ  შევადგინოთ ლექსიკონი; ნაზმნარი  ზედსართავი  სახელები; სხვათა  სიტყვის ნაწილაკები).
8


5

1
1
1

17.
ლიტერატურული  პარალელი - ანუ  კიდევ  ერთი  პერსონაჟის  პორტრეტი
ალფონს  დოდე - „ტარტარენ  ტარასკონელის  უჩვეულო  თავგადასავალი“(ნაწყვეტები)
ქონების  გამომხატველი  სახელები;რიტორიკული  შეძახილი.
5

3



1
1

18.
როგორ  ვიკითხოთ  სასწავლო  და  საინფორმაციო  ლიტერატურა
შოთა  ძიძიგურიენის  წარმოშობა
ფაქტი  და  მისი  შეფასება; ნაწილაკითურმე“;
განმაზოგადებელი  ჩართულები  ტექსტში.
6

3

2

1

19.
რისთვის  წერენ  მემუარებს?
ნიკო  ბაგრატიონი - „ბურებთან (ნაწყვეტები)
კუთვნილების  გამოხატვის  საშუალებები
5
4

1

20.
ისტორიული  პოემა
აკაკი  „თორნიკე  ერისთავი
ზმნები
განსაზღვრება-ეპითეტი
კუთვნილებითი ნაცვალსახელები.
20
15

2
2
1

21.
ვისწავლოთ  გზამკვლევის  შედგენა
ათონი (გზამკვლევი)
დარგობრივი  ლექსიკა;
შედგენილი  ტერმინები;
7

4
2
1

22.
ვიცით  თუ  არა  სავეფხისტყაოსნე  წერა-კითხვა?
ოტია  იოსელიანი- „ჩემი  ვეფხისტყაოსანი“;
შოთა - „ვეფხისტყაოსანი“  (თათბირები)
ნარ-თანიანი  მრავლობითი
9

3

5

1

23.
სიბრძნის  ძიებაში
ვაჟა - „კლდემ  მხოლოდ  ერთხელ თქვა“,
სულხან-საბა - „უნაღვლოთა  მძებნელი
ორი  სახელის  ერთად  ბრუნება(მსაზღვრელ-საზღვრული)







N
თემა  და  მასში  შემავალი საკითხები
თ.  რაოდ.
თემის  ბოლოს  მისაღწევი  შედეგი
1.
რა  ვიცით  ლიტერატურის  შესახებ?
VII  კლასში  ნასწავლი  თეორიული  მასალის  შემცველი  ტექსტები
1

2.
მე  ვარ  ადამიანი
ნიკო  ლორთქიფანიძე - „დადიანის  ასული  და  მათხოვარი
ფერების აღმნიშვნელი  ლექსიკა; ვითარებითი  ბრუნვის  დაბოლოება;
4

3.
რას  ნიშნავს  ადამიანად ყოფნა?
ვაჟა - „რამ  შემქმნა  ადამიანად“;
ნოდარ  დუმბაძე - „კორიდა
კუთხური  ფორმები;სხვათა  სიტყვის  მართლწერა;საკუთარ  სახელთა წოდებითი;
5
2

3

4.
ბალადა  ადამიანურ  თანაგრძნობაზე - ანუ  როგორ  იქმნება  ხალხური სიტყვიერების  ნიმუშები
ლექსი  ვეფხისა  და  მოყმისა“;
გიორგი  ჯაფარიძე - „ვეფხისა  და  მოყმის  მითოსური  სამყაროდიალექტიკური  ლექსიკა;ძველებური  მრავლობითი;
5


3

2

5.
პირისპირ
რევაზ  ინანიშვილი - „წიგნი“,
პატარა  ბიჭი გოლგოთაზე“.
წინა  ვითარების  სახელები;სხვათა  სიტყვა;  ხმოვნის  შემცვლელი  ფუძეები;
5
3

2

6.
რატომ  უნდა  ვიკითხოთ  კლასიკოსები?
ჰენრი  დევიდ  თორო - „კითხვა
მწიგნობრული  ლექსიკა;
2

7.
კლასიკოსის  პასუხი  მარად  თანამედროვე  კითხვაზე
ნიკოლოზ  ბარათაშვილი - „ფიქრნი  მტკვრის  პირას“;
ილია - ნაწყვეტები  პოემიდანაჩრდილი“;
ქართვლის  დედას
ზმნის  დრო; პოეზია  და  არქაიზმები.
7

2

3

2

8.
დიალოგი  და  მონოლოგი - ანუ რას  ვიგებთ  პერსონაჟის  მეტყველებიდან  მათი  ხასიათისა  და  ზრახვების  შესახებ
დავით  კლდიაშვილიდარისპანის  გასაჭირი
ფრაზეოლოგიზმების შინაარსის გაცნობა; ფუძემონაცვლე  ზმნები;
8




9.
როგორ  სწავლობდა  მწერალი  ადამიანის  სიყვარულს
დავით  კლდიაშვილი  „ჩემი  ცხოვრების  გზაზე“.
საკუთარი  სახელები;ზმნისწინთა  არაძირითადი  ფუნქციები;კალკი;
6

10.
ნაცნობი  ადგილები
მანანა  ჩიტიშვილი - „ქართლი“;
ანა  კალანდაძე - „ლაჰილზე  ისევ“;
შოთა  ნიშნიანიძე - „აფხაზური  კანტატა“;
არჩილ  სულაკაური - „მამული“;
სიმონ  ჩიქოვანი - „თბილისის  თოვლი“;
გალაკტიონი - „წამყე  ბეთანიისაკენ“, „შინდისის ჭადრებს“;
ოთარ   ჭილაძე - „როდესაც ასე  ახლოა  გრემი“;
თამაზ  ჭილაძე - „ყინწვისი“;
მურმან  ლებანიძე - „ოდესმე  დიდი  ყოფილა  საქართველო“.
გეოგრაფიული  სახელები;
ზმნის  დრო;სასვენი  ნიშნების  ხმარების  წესები;
12
1

2

1

1

1

2


1

1

2

11.
ნაწერო  რჩება  უკუნისამდე
ზურაბ  ჭუმბურიძე - „ქართული  ხელნაწერების  კვალდაკვალ“.
ჩართულის  ფუნქცია  სამეცნიერო  ტექსტში; ხელნაწერებთან  დაკავშირებული  ლექსიკა;საკვანძო  ფრაზა  ტექსტში;
7

12.
ვკითხულობთვეფხისტყაოსანს
შოთა - „ვეფხისტყაოსანი“(ნაწყვეტები);
ირაკლი  აბაშიძე - „ხმა  კატამონთან“.
არქაული  მრავლობითის  ფორმები;სტატიკური  ზმნა;
7
5

2

13.
საიდან  მოდის  სილამაზე?
გიორგი  ლეონიძე - „მარიტა“.
რთული სიტყვების  წარმოება;ნა-თავსართით ნაწარმოები მიმღეობები;პირის  ნიშანთა  მართლწერა.
8

14.
როგორ  იქმნება  მხატვრული  ნაწარმოები
მიხეილ  ჯავახიშვილი - „ეშმაკის  ქვა“.
ხმარებიდან  გამოსული  სიტყვები;ბრუნვის  ფორმა  და  კავშირის  წინ;
10

15.
ლიტერატურული  პარალელი
ვაჟა-„ამოდის, ნათდება“;
დიალექტური  ლექსიკა;
2

16.
როგორ  იქცა  ნამდვილი  ამბავი  ნოველის  სიუჟეტად
რევაზ  ინანიშვილი - „ფრთხებიან  ყვავები  დამბაჩის  ხმაზე?“
რეზო  ჭეიშვილი - „ლურჯი  ფრინველი“;
რთული  სიტყვები;ზედსართავის დანიშნულება;წოდების  გამომხატველი სახელი  მსაზღვრელად.
7

17.
ილია  და  აკაკი  პოეტისა  და  პოეზიის  დანიშნულების  შესახებ;
ილია - „პოეტი“,“ელეგია“,“ჩემო  კალამო“;
აკაკი - „პოეტი“,“ხატის  წინ“;
ვაჟა - „დამსეტყვე,ცაო“,“ნიჭიერი  მწერალი“;
ობიქტური  პირის  მართლწერა;
10

18.
სიბრძნის  გაკვეთილები
სახარების  იგავები:დამარხული  ტალანტი  და  უძღები  ძის  იგავი;
ძველი  ქართული  ენის  ზოგიერთი  თავისებურება; ტმესი;
8

19.
რაც  მტრობას  დაუნგრევია
ნოდარ  დუმბაძე - „ბოშები“.
ურთიერთსაპირისპირო  ზმნები;მთქმელის  დამოკიდებულების  გამოხატვა;
6-7

20.
ისტორიული  მოთხრობა
აკაკი - „ბაში-აჩუკი“;
ილია - „ერი  და  ისტორია“.
20

5
2

2

1

No comments:

Post a Comment